Beneficiarii Măsurii 2 din cadrul schemei de ajutoare de stat COVID-19 de până la 150.000 de euro fiecare, prin Ordonanța de urgență 130/2020, mai au de efectuat o procedură: până pe 27 ianuarie 2023 trebuie să depună un „raport final”, potrivit unei instrucțiuni emise de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE).

Chiar dacă antreprenorii și-au terminat proiectele de mult și și-au depus și rapoartele de progres, trebuie să transmită și acest „raport final”, conform Instrucțiunii nr 60/2023, emise de Autoritatea de Management a Programului Operațional Competitivitate (AM POC)  din cadrul MIPE, pe data de 17 ianuarie 2023.

„Beneficiarul de grant de capital de lucru va completa un raport final detaliat privind utilizarea fondurilor primite în cadrul Măsurii 2, utilizând formatul specificat în Anexa la prezenta instrucțiune” – prevede documentul publicat de MIPE.

Raportul detaliat va fi însoțit de:

  • extrasul de cont al contului special de grant prin care s-au derulat operațiunile de încasări și plăți din proiect;
  • facturi, declarații la bugetul statului, alte documente justificative relevante pe care beneficiarul a omis să le atașeze la raportul de progres depus anterior (la finalizarea proiectului);
  • cele două anunțuri mass-media: comunicatul/anunțul de începere a proiectului și cel de finalizare a proiectului.  Beneficiarii care și-au publicat anunțurile pe StartupCafe.ro le pot accesa în secțiunea Anunțuri Proiecte Europene (puteți folosi modulul de căutare de pe StartupCafe.ro sau puteți căuta pe Google cu termenii „StartupCafe” urmat de numele firmei beneficiare). Puteți face astfel „Print Screen” celor 2 anunțuri, să le depuneți alături de raportul final.

Agențiile IMM din subordinea Ministerului Antreprenoriatului și Turismului (MAT) trebuie să asigure fiecărui beneficiar posibilitatea de a depune raportul final și documentele aferente prin modulul „Comunicare”, în portalul de granturi IMM până pe 27 ianuarie 2023.

sursa: MIPE