Autoritatea de Management pentru Programul Tranziție Justă (AM PTJ) a publicat ieri, 16 aprilie 2025, Ghidul Solicitantului pentru Intervenții care sprijină Dezvoltarea Întreprinderilor și a Antreprenoriatului, Componenta „Sprijin pentru creșterea durabilă a microîntreprinderilor și crearea de locuri de muncă” din cadrul Programului Tranziție Justă 2021–2027.

Pentru servicii de consultanță de calitate, analiză de eligibilitate, informații, vă invităm la o consultanță GRATUITĂ  AICI

Apelul de proiecte vizează următoarele priorități din cadrul Programului Tranziție Justă:

  • Sprijin pentru dezvoltarea microîntreprinderilor, PTJ – Prioritatea 1 Gorj
  • Sprijin pentru dezvoltarea microîntreprinderilor, PTJ – Prioritatea 2 Hunedoara
  • Sprijin pentru dezvoltarea microîntreprinderilor, PTJ – Prioritatea 2 Hunedoara ITI VALEA JIULUI
  • Sprijin pentru dezvoltarea microîntreprinderilor, PTJ – Prioritatea 3 Dolj
  • Sprijin pentru dezvoltarea microîntreprinderilor, PTJ – Prioritatea 4 Galați
  • Sprijin pentru dezvoltarea microîntreprinderilor, PTJ – Prioritatea 5 Prahova
  • Sprijin pentru dezvoltarea microîntreprinderilor, PTJ – Prioritatea 6 Mureș

Solicitanții eligibili sunt microîntreprinderile înființate cel târziu la data de 31 decembrie 2023.

Bugetul total alocat pe apelurile de proiecte este 206.821.382 euro.

Proiectele se pot depune în perioada 1 iulie 2025, ora 11:00, până pe 1 septembrie 2025, ora 23:30, prin intermediul platformei MySMIS 2021/SMIS2021+.

Valoarea sprijinului nerambursabil per proiect: între 50.000 și 300.000 euro, cu o cofinanțare de 10% din partea beneficiarului​

Număr estimat de beneficiari: 1.000 de microîntreprinderi.

Activități eligibile :

  • achiziționarea de echipamente tehnologice, utilaje, instalații de lucru, mobilier, echipamente informatice, de natura mijloacelor fixe;
  • achiziționarea de instalații/echipamente specifice în scopul implementării măsurilor care contribuie în mod substanțial la obiectivele de mediu, în procent de maximum 10% din valoarea totală eligibilă a proiectului;
  • lucrări de construcție, modernizare, extindere a spațiilor de producție/prestare de servicii existente, inclusiv a utilităților generale aferente (alimentare cu apă, canalizare, alimentare cu gaze naturale, agent termic, energie electrică, PSI).
  • activități aferente activelor necorporale: brevete, licențe, mărci comerciale, programe informatice, alte drepturi şi active similare, utilizate exclusiv în domeniul de activitate vizat de proiect;
  • activități de organizare evenimente (pentru activitatea de producţie, comercializare şi internaţionalizare) și cursuri de formare profesională (calificare, recalificare, formare continuă – perfecționare sau specializare pentru activitatea de producţie, comercializare şi internaţionalizare și dezvoltarea de competenţe privind managementul afacerii şi tehnologice pentru angajații aferenți locurilor de muncă nou create);
  • activități de consultanță pentru pregătirea documentației de proiect;
  • activități de proiectare pentru elaborarea documentațiilor aferente obiectivului de investiție. Documentația tehnico – economică trebuie sa fi fost realizată cu nu mai mult de doi ani anterior depunerii cererii de finanțare;
  • activități de asistență tehnică a proiectantului pe perioada implementării proiectului și de dirigenție de șantier;
  • activități de cercetare, dezvoltare, inovare în vederea prototipării și punerii pe piață a unor produse noi/inovative;
  • activități specifice certificării/recertificării produselor, serviciilor, proceselor, de către un organism de certificare acreditat;
  • certificarea / recertificarea sistemelor de management al calității (ISO 9001), al mediului (ISO 14001)/ EMAS, al siguranţei alimentelor (ISO 22000), al sănătăţii şi securităţii ocupaţionale (ISO 45001), al securității informaţiilor (ISO/IEC 27001), al energiei (ISO 50001), al calității pentru dispozitive medicale (ISO 13485), al serviciilor IT (ISO/IEC 20000), al responsabilității sociale (SA 8000), simple sau integrate;
  • activități obligatorii de informare şi publicitate aferente proiectului.

Grila de punctaj favorizează firmele care angajează minimum 3 salariați suplimentar

Pentru a fi eligibile la finanțare, microîntreprinderile au nevoie să angajeze un salariat, dar pentru a-și putea maximiza șansele vor trebui să angajeze suplimentar 3 salariați, conform grilei de punctaj (anexa 9 la Ghid). Și tipurile de angajați sunt importante, primind punctaj suplimentar microîntreprinderile care apelează la femei, persoane cu dizabilități, persoane peste 55 de ani, tineri până în 29 de ani, lucrători defavorizați etc.

De asemenea, vor fi favorizate la finanțare firmele care au sediul social sau punctul de lucru în zona vizată de apelul de proiecte de dinainte de 31 decembrie 2024. 

Grila de punctaj prevede mai multe criterii de evaluare, care totalizează maximum 100 de puncte. 

Pragul de calitate este de 50 de puncte, iar pragul de excelență, de 75 de puncte. Cererile de finanțare depuse în prima lună calendaristică vor parcurge etapa de evaluare tehnică și financiară, urmând a fi contractate proiectele care au obținut, cel puțin 75 de puncte și ale căror valori eligibile nerambursabile solicitate însumate reprezintă maximum 25% din finanțarea disponibilă a apelului. În acest caz, AM PTJ/OI PTJ demarează în mod direct etapa de contractare, în ordinea descrescătoare a punctajelor obținute, fără a fi necesară soluționarea contestațiilor depuse care au ca obiect rezultatele evaluării tehnice și financiare.

Pentru servicii de consultanță de calitate, analiză de eligibilitate, informații, vă invităm la o consultanță GRATUITĂ  AICI